B2B Online Marketing Maturity Model

''Marketing as a Service vendors help companies plan and manage marketing-intensive activities.'' --Karen D. Schwartz
Gericht groeien vanuit het Leadgate B2B Online Marketing Maturity Model

Waarom het Leadgate B2B Online Marketing Maturity Model?

Bij Leadgate Europe geloven wij dat het enkel verhogen van de online budgetten en het verleggen van de focus naar online marketing niet voldoende is om succes met online marketing te behalen. Om lange termijn succes te realiseren met de online marketing van jouw organisatie is het belangrijk de focus te leggen op de punten die jouw organisatie op dat moment nodig heeft. Zo heeft het bijvoorbeeld weinig nut om veel budget aan een marketing automation systeem uit te geven, wanneer jouw website nog niet meetbaar en vindbaar is. Je potentiële klanten kunnen je op dit moment nog niet vinden, je kunt je budget dan beter investeren in meetbaarheid, vindbaarheid en zichtbaarheid. Op dit moment is jouw organisatie nog niet klaar voor een marketing automation tool. Dit noemen wij de volwassenheidsfase van online marketing.

Ieder bedrijf is anders en zo ook de volwassenheidsfase van online marketing. Om jouw IT-organisatie te helpen de optimale online marketing resultaten te behalen werken wij met het Leadgate B2B Online Marketing Maturity model:

B2B Online Marketing Maturity Model

Wat is het Leadgate B2B Online Marketing Maturity model?

Het Leadgate B2B Online Marketing Maturity Model helpt B2B-organisaties de focus te leggen op de juiste online marketing disciplines op basis van de volwassenheidsfase van de online marketing. Er wordt onderscheid gemaakt tussen vijf maturity levels binnen het Leadgate B2B Online Marketing Maturity Model, zo kunnen we stap voor stap naar jouw ideale online marketing volwassenheid werken. In ieder van deze fases staan brand awareness (lange termijn succes) en online leadgeneratie (korte termijn succes) centraal.

Elk maturity level heeft zijn eigen karakteristieken en bijbehorende KPI’s. Zo ligt de focus in level 1 en level 2 vooral op meetbaarheid, vindbaarheid en zichtbaarheid (brand awareness), in level 3 draait het onder andere om leadgeneratie (kwantitatief) en in level 4 en 5 gaat het om de kwaliteit dieper in de marketing- en de salesfunnel. In de laatste fases wordt ook de samenwerking tussen marketing en sales van belang. Door per maturity level specifieke KPI’s te definiëren zijn de progressie en de online marketing meetbaar.

Wil je dieper ingaan op maturity levels en de bijbehorende statistieken en KPI’s van het Leadgate B2B Online Marketing Maturity model? Download dan onze whitepaper waar we ingaan op de vijf maturity levels en de bijbehorende KPI’s.

Hoe passen wij het Leadgate B2B Online Marketing Maturity Model toe?

We evalueren de mate van online marketing volwassenheid binnen jouw organisatie en vanuit hier adviseren wij je de focus te leggen op specifieke online marketing disciplines die hierbij horen. Door het bepalen van bijpassende KPI’s is zowel de progressie als de online marketing meetbaar. Hierdoor meten we wanneer jouw organisatie klaar is voor de volgende stap in het Leadgate B2B Online Marketing Maturity Model.

Ons doel is om organisaties te helpen succesvol te zijn met digitale marketing door ze te begeleiden naar online marketing volwassenheid.

Met het Leadgate B2B Online Marketing Maturity Model naar online marketing volwassenheid

Het bouwen van online marketing volwassenheid kost tijd, maar is vele malen effectiever dan budget en focus in marketing disciplines te stoppen waar jouw organisatie geen resultaten van behaald. Met het Leadgate B2B Online Marketing Maturity model maken we online marketing meetbaar beter, waardoor we kunnen opbouwen naar online marketing volwassenheid.

Wil je jouw IT-bedrijf gericht laten groeien door middel van online marketing? Neem contact met ons om het hier samen over te hebben.