Bezig met laden...

Inbound marketing is een term die niet meer is weg te denken uit de digitale marketing wereld. Hierbij gaat het om de vraag van de klant te beantwoorden door op het juiste moment content aan te bieden wat uiteindelijk leidt tot actie. Deze strategie helpt u om gevonden te worden door potentiële leads binnen meerdere online kanalen.

Alt


Zo bewandelt een potentiële klant verschillende fases (Attract, Convert, Close en Delight) waarin u marketingmiddelen kan inzetten.

Attract
In deze fase gaat het om onder de aandacht te komen van de juiste bezoekers en deze naar uw website toe te trekken. Dit kan door middel van bloggen, SEO, website optimalisatie en social publishing. 
 
Convert 
Wanneer de juiste bezoekers op uw website terecht zijn gekomen, moet u deze omzetten tot leads. Hierbij gaat het om de juiste contact informatie te verzamelen. Dit kan door middel van webformulieren, calls-to-action en de juiste landingspagina.
 
Close
In deze fase wilt u natuurlijk leads omzetten in klanten. Zorg hierbij voor de juiste marketingtools als bijvoorbeeld uw CRM systeem en e-mailmarketing in combinatie met marketing automation. 
 
Delight
Vergeet uw bezoekers niet! Door middel van feedback, enquêtes, smart calls-to-action en social monitoring bent u op de hoogte wat uw klanten verwachten en waar ze naar op zoek zijn. 

Enkele voordelen van inbound marketing zijn:

  • Verhogen van naamsbekendheid
  • Vergroten van zichtbaarheid binnen sociale netwerken
  • Genereren van vraag naar uw product of service
  • Genereren van gekwalificeerde leads met lagere kosten
  • Meer inbound links naar uw website
  • Verhogen van website bezoekers
  • Betere SEO resultaten

Leadgate helpt IT organisaties bij het gehele inbound marketing proces. Hierbij staat marketing as a service centraal.

Alt

Pieter Vogelaar, Managing Director bij Leadgate

Delen