Bezig met laden...

Account based marketing is een term die steeds vaker gebruikt wordt binnen de marketing wereld. Maar wat houdt deze term nou precies in?

Alt

 

Het gaat hierbij om het zeer gericht targetten van een aantal specifieke organisaties. Het is een strategie waar belangrijke accounts individueel worden behandeld, door per account een gepersonaliseerde marketingcampagne op te zetten en deze actief te maken binnen je salesfunnel. Met Account Based Marketing (ABM) is je content gebaseerd op specifieke attributies en de behoeftes van dat specifieke account waar je op target. ABM behaalt dan ook een hoge return on investment binnen je B2B marketing strategie. Door gebruik te maken van tools die geoptimaliseerd zijn voor deze accounts, kan je relatief eenvoudig prospects herkennen. Deze accounts zullen meer engagement hebben met de content die gepersonaliseerd is.

ABM is misschien wel de meest efficiënte manier om sales en marketing samen te brengen. Hierbij is de mindset van marketing en sales gelijk en ligt de focus voor beide afdelingen om die enkele accounts te scoren en nog meer samen de omzet te genereren.

Hoe Account Based Marketing succesvol toe te passen

Ons team helpt uw organisatie bij het verhogen van uw online rendement. Benieuwd wat Leadgate voor uw IT organisatie kan betekenen? Pieter helpt u graag!

Alt

Pieter Vogelaar, Managing Director bij Leadgate

Delen