Bezig met laden...

Een buyer persona is een beschrijving van uw meest ideale klant. Deze fictieve klant is gebaseerd op onderzoek en uw huidige klantenset. Voor elke marketingcampagne is het opstellen en begrijpen van uw buyer persona de eerste stap. De informatie die u verkrijgt en de profielen die u creëert zullen een sterke basis leggen voor elk marketingbesluit dat genomen wordt. Een van de grootste valkuilen is er blind vanuit te gaan wat uw klant precies nodig heeft en graag wil. Het is zonde als u heel veel tijd en energie in het schrijven van een blog stopt, wat niet gericht is op de juiste persona. Het zal veel meer resultaat opleveren als u de juiste buyer persona in gedachte heeft en weet voor wie u schrijft.

Alt

 

Daarnaast is het belangrijk om te kijken naar meerdere perspectieven en niet alleen die van uzelf. Door meerdere persona te creëren zult u een duidelijk beeld krijgen van al uw potentiële klanten. Benieuwd hoe u dit het beste kan opstellen? Download dan onze gratis whitepaper! 

Wanneer u de juiste persona in gedachte heeft, kunt u relevante content creëren binnen de juiste fase van de buyer journey. De buyer journey is het proces dat een lead aflegt voorafgaand aan de aankoop van uw product of dienst. De buyer journey bestaat uit drie verschillende fases: awareness, consideration en decision fase. Dit proces vindt voor het overgrote deel van de bedrijven online plaats, waardoor het belangrijk is content aan te bieden die aansluit op de behoefte van uw buyer persona. 

Het nut van buyer persona en hoe ze praktisch toe te passen

Ons team helpt uw organisatie bij het verhogen van uw online rendement. Benieuwd wat Leadgate voor uw IT organisatie kan betekenen? Pieter helpt u graag!

Alt

Pieter Vogelaar, Managing Director bij Leadgate

Delen