Bezig met laden...

Met de vernieuwingen in Google Mijn Bedrijf zal de vindbaarheid van ieder bedrijf verbeterd worden. De gratis portal zorgt ervoor dat bedrijfseigenaren meer content kwijt kunnen richting hun klant via de zoekmachine. De vernieuwingen zorgen ervoor dat de zoekmachine meer relevante informatie kan leveren bij zoekopdrachten van klanten. Hierdoor kan er beter ingespeeld worden op de customer journey van de klant. Lees verder over de Google Posts en Extra links in Google Mijn Bedrijf.

De introductie van Google Posts
 

Sinds afgelopen zomer is het mogelijk om Google Posts toe te passen voor bedrijven, stichtingen en geverifieerde personen. Een goede mogelijkheid om meer traffic naar de website toe te trekken door het aanbieden van nieuwsberichten en advertenties voor bezoekers.

Deze nieuwsberichten en advertenties zijn af te lezen onder de bedrijfsinformatie in het Knowledge Panel. Deze verschijnt rechts op het scherm na een zoekopdracht in Google. De berichten kunnen verschillende doeleinden hebben. Denk aan klantcampagnes, evenementenpromotie of aanbiedingen van producten. Ook is het mogelijk om een nieuwe vacature te plaatsen of door te linken naar de ‘over ons’ pagina. Dit heb je als bedrijf zelf in de hand.
 

De berichten worden pas getoond als er direct wordt gezocht naar het bedrijf. De posts worden na 7 dagen verwijderd om geen oud nieuws te vertonen. Google heeft wel een uitzondering gemaakt voor evenementen: deze berichten worden pas verwijderd als het event gehouden is. De berichten kunnen bestaan uit 300 woorden waarbij een call-to-action knop kan worden toegevoegd. Met de Google Posts kan je goed inspelen op de customer journey van je klanten.

Extra Links toevoegen in het Knowledge Panel

De meeste bedrijven hebben meerdere doeleinden op hun website staan. Toch was het niet mogelijk door te verwijzen naar meerdere pagina’s in het Google Knowledge Panel. Zonde, een gemiste kans voor veel bedrijven. Daarom introduceert Google nu de optie om extra links toe te voegen in het Knowledge Panel.

Door de nieuwe update is het nu mogelijk meer dan één URL toe te voegen in Mijn Google Bedrijf. Handig voor bedrijven die meerdere producten of diensten aanbieden. Klanten kunnen nu specifiek bereikt worden door deze nieuwe vorm van marketing. Bedrijven kunnen zich nu in één oogopslag beter presenteren aan bezoekers.

Ook voor de bezoekers wordt het makkelijker gemaakt om een bepaalde pagina van een website te vinden. Niet iedereen heeft hetzelfde doel bij een zoekopdracht. Doordat Google meerdere links laat zien kunnen bedrijven beter inspelen op de behoeftes van de consument.

De updates van Google mijn bedrijf creëren een win-win-win situatie voor alle partijen. De vindbaarheid van bedrijven zal soepeler verlopen, bezoekers krijgen een betere service en de zoekmachine van Google is weer verbeterd. Nu is het aan ons om hier gebruik van te maken!

 

 

Delen

Wilt u meer weten over Haal meer uit Google Mijn Bedrijf?

Leadgate richt zich op alle organisaties binnen de IT. Alle mensen werkzaam binnen Leadgate hebben een IT achtergrond, begrijpen hoe de markt werkt en hebben technologische kennis.

Wilt u weten wat Anthony Spruijt voor u kan betekenen op het gebied van Online Marketing. Wilt u daarnaast weten wat uw online mogelijkheden zijn in het verkrijgen van meer leads, meer bezoekers, meer awareness of een beter online resultaat? Neem dan eens contact op met ons.

Overig Nieuws

Artificial Intelligence als volgende stap in personalisatie
| 23 april 2018 |
Artificial Intelligence wordt al jaren ingezet in klantcontact, met wisselend succes. Vrijwel iedereen kent het voorbeeld van chatbot Tay, die Microsoft in
Lees Meer
Alt
Storytelling: in 5 stappen een inspirerend merkverhaal
| 19 april 2018 |
Door het vertellen van jouw authentieke verhaal, verbind je (potentiële) klanten op gevoelsniveau aan jouw bedrijf. Begrijp me goed, storytelling is geen
Lees Meer
Alt
De zin en onzin rond 'Bye Bye Facebook'
| 17 april 2018 |
Voor ik het ga hebben over Facebook, wil ik eerst WhatsApp bespreken. In de discussie op social media zie ik namelijk dat mensen denken dat WhatsApp
Lees Meer