Bezig met laden...
Google Ads blijft vernieuwen. Waar we eerder dit jaar een compleet nieuwe Google Ads user interface verwelkomden, is er deze keer een update die ons meer mogelijkheden gaat geven bij het opstellen van de zoekadvertenties voor onze klanten. In dit artikel praten wij je bij over de laatste update, die nu ongeveer een week live is.
 

Kopregels en beschrijvingsregels uitgebreid

Het aantal kopregels wat getoond kan worden is namelijk uitgebreid: van 2 naar 3 kopregels. Verder is het aantal beschrijvingsregels wat getoond kan worden ook uitgebreid: van 1 naar 2 beschrijvingsregels. En alsof dit nog niet genoeg zou zijn om ons als online marketeers een tophumeur te bezorgen, komt daar nog bij dat het aantal toegestane tekens per beschrijvingsregel van 80 naar 90 tekens is gegaan. Dat ziet er dan ongeveer zo uit:
 
 
Dit is goed nieuws, want dit biedt ons de mogelijkheid om meer tekst kwijt te kunnen in de advertentie. Hierdoor kunnen wij beter duidelijk te maken waarover de vertoonde advertentie nu eigenlijk gaat, en waarom mensen op deze advertentie zouden moeten klikken. De eerste verwachting is dan ook dat de Click Through Rates zullen stijgen. Naast deze voordelen voelt de extra ruimte ook als een opluchting bij het opstellen van de advertentie. Je kunt immers nooit ruimte te veel hebben, denken wij dan maar.
 
Maar, meer tekst betekent niet direct meer clicks. Dat zou een te snelle conclusie zijn. Als er meer tekst staat in je Google advertentie, zal dat ook betekenen dat de bezoeker misschien door de bomen het bos niet meer ziet. Er moet dus wel een bepaalde lijn in de advertentie blijven zitten. Dat is waar wij binnen Leadgate de komende tijd mee zullen experimenteren, om deze nieuwe feature optimaal in te zetten voor onze klanten.
 

 

Delen

Wilt u meer weten over Alles wat je moet weten over de laatste update van Google Ads?

Leadgate richt zich op alle organisaties binnen de IT. Alle mensen werkzaam binnen Leadgate hebben een IT achtergrond, begrijpen hoe de markt werkt en hebben technologische kennis.

Wilt u weten wat Eric Sturm voor u kan betekenen op het gebied van Google AdWords. of op het gebied van Zoekmachine Adverteren. Wilt u daarnaast weten wat uw online mogelijkheden zijn in het verkrijgen van meer leads, meer bezoekers, meer awareness of een beter online resultaat? Neem dan eens contact op met ons.

Overig Nieuws

Alt
Vacature Junior Online Marketing Specialist
| 05 september 2018 |
Als Junior Online Marketing Specialist zorg je er samen met je collega’s uit het Online Advertising-team voor dat de juiste traffic voor onze klanten
Lees Meer
Alt
4 redenen waarom dit misschien wel de meest productieve vakantieperiode ooit was
| 04 september 2018 |
1) We hebben meer zon gezien De zon heeft een positieve invloed op ons lichaam en gedrag. Lekker op het strand in de zon. Een herkenbaar moment voor jou
Lees Meer
Alt
Vacature (Digital) Content King / Queen
| 15 augustus 2018 |
Samen met een team die de facetten marketing strategie, online advertising, website-optimalisatie en marketing automation meebrengen bouw je mee aan de online
Lees Meer