Bezig met laden...

Act-On’s Multiple Score Sheets feature geeft de flexibiliteit om je lead scoring rules binnen Act-On aan te passen naar de marketing- en salesdoelstellingen van jouw organisatie. Dit kunnen we onderverdelen in oplossingen, diensten, regio’s, buyer persona’s, klant vs prospect en andere segmentatiemogelijkheden die voor jouw organisatie belangrijk zijn. Hierbij is het wel van belang dat deze data aanwezig is in je database.

De meest interessante factoren zijn vaak de oplossingen, diensten of partners. Waar ligt de focus binnen jouw organisatie? Met behulp van de Multiple Score Sheets kunnen we deze in een top 3 onderverdelen en hier een aparte lead score aan koppelen. De prospect krijgt punten toegekend voor elke actie die hij of zij doet op de website of in een email, waarna er specifiek punten worden gegeven aan de oplossing of dienst waar deze actie gedaan is. Hierdoor krijg je een duidelijk overzicht in welke oplossing of dienst de lead het meest geïnteresseerd is. Op basis van deze data kun je dus ook hele gerichte campagnes opstellen of salesgesprekken voeren.

Hoe werkt dit precies?
Om inzicht te krijgen in welke oplossing, dienst of partner de lead het meest geïnteresseerd is, wordt er gekeken naar verschillende online activiteiten. Laten we Cisco als voorbeeld nemen. Het is mogelijk om via de url-structuur van jouw website een bepaald aantal punten te geven. Staat er Cisco in de url van de pagina die wordt bezocht, dan krijgt de lead bijvoorbeeld +5 punten. Wanneer een lead dus vaak op een pagina van Cisco komt, gaat zijn Cisco lead score automatisch omhoog.

Er kunnen niet alleen maar punten verzameld worden via het bezoeken van webpagina’s, maar ook via het klikken op bepaalde e-mail campagnes (+5), het downloaden van whitepapers (+15), het volgen van webinars (+30), of zelfs wanneer iemand via specifieke zoekwoorden in Google de website bezoekt (+3).

Alt


Zoals je in bovenstaande tabel kunt zien is het dus mogelijk dat een contact een totale lead score heeft van 75. Dit kan aangeven dat het contact een marketing qualified lead is geworden (als dit de drempel is) en wellicht interesse heeft in de oplossingen of diensten van jouw organisatie. Maar het is natuurlijk veel interessanter (en makkelijker) om leads op te volgen die specifieke interesse hebben in een oplossing, dienst of partner, op basis van real-time data! Op deze manier kan het salesgesprek veel directer gevoerd worden.

Heb je vragen over Multiple Score Sheets of ben je benieuwd wat marketing automation voor jouw organisatie kan betekenen? Neem dan gerust contact met ons op!

Sjors Teeuwen, Sales Director bij Leadgate

Delen

Wilt u meer weten over Act-On’s Multiple Score Sheets?

Leadgate richt zich op alle organisaties binnen de IT. Alle mensen werkzaam binnen Leadgate hebben een IT achtergrond, begrijpen hoe de markt werkt en hebben technologische kennis.

Wilt u weten wat Anthony Spruijt voor u kan betekenen op het gebied van Marketing Automation. of op het gebied van Online Marketing. Wilt u daarnaast weten wat uw online mogelijkheden zijn in het verkrijgen van meer leads, meer bezoekers, meer awareness of een beter online resultaat? Neem dan eens contact op met ons.

Overig Nieuws

Alt
De grootste Wordpress update in tijden: Gutenberg
| 12 oktober 2018 |
Waar de meeste updates van Wordpress vaak stilletjes voorbij gaan, belooft de update naar Wordpress 5.0 een game changer te worden. Dit komt vooral door het
Lees Meer
Alt
Vacature Junior Marketing Automation Specialist
| 10 oktober 2018 |
Als Junior Marketing Automation Specialist zorg je samen met je collega’s uit het Marketing Automation team voor het opzetten, implementeren, rapporteren en
Lees Meer
Alt
Vacature Junior Online Marketing Specialist
| 05 september 2018 |
Als Junior Online Marketing Specialist zorg je er samen met je collega’s uit het Online Advertising-team voor dat de juiste traffic voor onze klanten
Lees Meer