Bezig met laden...

Als je alle leveranciers van marketing-tooling mag geloven, zullen er ook dit jaar weer veel innovaties te zien zijn. Daar houden wij marketeers van en het leent zich bij uitstek om indruk te maken met nog betere datamodellen, cross-channel automation of deep profiling. Om maar een paar termen te gebruiken.

Gebruik je gezonde verstand
Ook wij krijgen vragen van prospects welke tooling wij bieden. Natuurlijk gebruikt Leadgate ook tools maar bovenal gebruiken wij ‘mensen tooling’. In ons vak zie ik helaas te vaak dat wij ons verliezen in tools, grafieken, API’s en ander moois. Maar goede marketing begint bij gezond verstand, helder nadenken, creativiteit en vooral veel interpreteren, kortom de skills waar mensen goed in zijn. Deze hard skills, want marketing mag allang geen hobbyproject meer zijn, zetten wij in om een wezenlijke bijdrage te leveren aan het bedrijfsresultaat.

Een van de manieren om ook in 2018 een bijdrage te leveren aan jullie succes is, met een gezamenlijke aanpak van marketing én sales, gerichte marketing volgens een vooraf bepaald doel, tactiek en resultaat. Blijf niet op je eiland zitten, maar zoek de samenwerking met de ander, bespreek wat er nodig is en wat er van elkaar verwacht wordt. Zo kan marketing helpen het salesteam te ontlasten en hen bij de prospect aan tafel krijgen. De marketingleads zullen natuurlijk wel door account managers verder worden ontwikkeld naar kansen in de forecast, zodat daarmee dan ook de effectiviteit van marketing kan worden gemeten.

GDPR in 2018?
Nog zo’n leuke voor 2018: GDPR staat voor de deur! Verandert er nou daadwerkelijk iets of hebben wij marketeers een gemeenschappelijke vijand gevonden? Natuurlijk moeten wij serieus omgaan met de nieuwe (EU) wetgeving op dit gebied maar als ik het plat sla, is het terug te brengen tot het zorgvuldig omgaan met persoonlijke informatie en dat er een toestemming moet zijn om benaderd te mogen worden (opt-in). Het eerste is vooral een technische aangelegenheid die met de juiste procedures moet worden uitgevoerd en frequent gecontroleerd. Het tweede is een gedragsverandering van ons allemaal en dwingt weer na te denken over wat je bedrijf zo uniek maakt, maar vooral of de lezer dat ook vindt! Best handig om weer eens in de spiegel te kijken en na te denken waarom die zijn of haar opt-in moet geven voor het ontvangen van jullie (relevante) informatie.

Dus voordat u verdrinkt in het moeras van jaarpresentaties, tooling, software en coole features raad ik aan om eens een wit vel A4 papier te nemen en op te schrijven waarom de lezer jullie bedrijf in zijn of haar boodschappenmandje moet leggen. Marketing is immers ook in 2018 nog steeds de kunst van het verleiden!

Ons team helpt jouw organisatie bij het verhogen van jouw online rendement. Benieuwd wat Leadgate voor jouw IT organisatie kan betekenen? Ik help je graag!

Alt

Pieter Vogelaar, Managing Director bij Leadgate

Tags: 2018
Delen

Wilt u meer weten over 2018: Het jaar waarin verleiden toch weer kunst wordt?

Leadgate richt zich op alle organisaties binnen de IT. Alle mensen werkzaam binnen Leadgate hebben een IT achtergrond, begrijpen hoe de markt werkt en hebben technologische kennis.

Wilt u weten wat Anthony Spruijt voor u kan betekenen op het gebied van Marketing as a Service. of op het gebied van Online Marketing. Wilt u daarnaast weten wat uw online mogelijkheden zijn in het verkrijgen van meer leads, meer bezoekers, meer awareness of een beter online resultaat? Neem dan eens contact op met ons.

Overig Nieuws

Alt
Vacature Online Marketing Specialist
| 02 augustus 2018 |
Als Online Marketing Specialist of SEA/SEO Consultant creëer, bouw, beheer en optimaliseer je Google Ads en andere advertentieplatformen. Google Ads,
Lees Meer
Alt
Vacature SEA Consultant
| 01 augustus 2018 |
Als SEA Consultant of SEA Specialist creëer, bouw, beheer en optimaliseer je Google Ads en andere advertentieplatformen. Google Ads, LinkedIn Ads en Google
Lees Meer
Alt
Vacature Online Marketeer B2B
| 27 juli 2018 |
Als Online Marketeer of SEA/SEO Consultant creëer, bouw, beheer en optimaliseer je Google Ads en andere advertentieplatformen. Google Ads, LinkedIn Ads en
Lees Meer