Bezig met laden...

Strategie is dé rode draad van onze dienstverlening. Achter alles zit een data gedreven gedachten en wij werken met gestructureerde planning. Data stroomt door ons bloed. Leadgate denkt met uw IT organisatie mee over strategische oplossingen.

Alt

Hoe gaan wij van start?
  1. Om te beginnen staan wij stil bij de doelstellingen van uw organisatie, de doelgroepen, de klanttyperingen, verschillende evenementen en het marketingplan.
  2. Aan de hand van deze gegevens werken wij de Buyer Persona en Customer Journey voor u uit. Leadgate maakt daarvoor gebruik van de theorie van de Gouden Driehoek waarbij branche-aanpak, thema’s en diensten/producten centraal staan.
  3. Hierna zullen wij de marketing kalender uitbreiden met de content kalender en de activiteiten inplannen.
Online marktoriëntatie/Gouden driehoek

Bij de start van een samenwerking doet Leadgate samen met u een marktoriëntatie waarbij wordt gekeken naar een zogenoemde ‘Gouden Driehoek’. Vanuit deze driehoek wordt bij uw organisatie gekeken naar welke branches, met welke oplossingen, over welke thema’s moet worden teneinde online conversie mogelijk te maken.

Buyer persona creatie

Door de juiste content aan te bieden aan het juiste publiek wordt uw website gebruiksvriendelijker, gaat de open ratio van uw mails omhoog en kunt u zien binnen welke fase van een aankoopproces een prospect is. Als u een persona op uw website herkent, kunt u via de livechat de juiste vragen stellen of gerichte content aanbieden. Door Buyer Personas te creëren leren we uw klanten nog beter kennen en stemmen we de content af op de behoeften in de customer journey.

Customer journey en content grid

Iedere uiteindelijk klant doorloopt zijn eigen reis bij de aankoop van een oplossing of dienst en iedere vorm van content bevredigd een andere behoefte in verschillende stadia van het aankoopproces. Door een klantreis of customer journey te onderzoeken en vervolgens nauwkeurig te bepalen voor uw eigen oplossing kunt u tracken waar in het besluitproces een klant zit. Door daarnaast een content grid te maken kunt u duidelijk zien welke content u reeds beschikbaar heeft voor een volledige klantreis en welke u nog mist. Nu bent u content aan het creëren waar een duidelijk doel aan verbonden is en niet aan het schieten met hagel op een onduidelijk gedefinieerde doelgroep. Benieuwd hoe u gemakkelijk uw content kan inplannen? Download dan onze handige content planner! 

Content marketing kalender

Nu u al uw content gecreëerd heeft wordt het tijd om een content marketing kalender te maken. Hierin bepaalt u wanneer de mailings worden verstuurt, de workflows (dripcampagnes) klaarzet en aan welke content u zal gaan werken ten einde de strategie te volgen die u in de voorgaande stadia heeft bepaald.

Leadgate Smart Marketing Engine

Leadgate is in staat een volledige leadflow te automatiseren en opnieuw te voeden. Dit formuleren wij als de Leadgate Smart Marketing Engine en heeft de focus op de volgende onderwerpen: Plan, Reach, Act, Convert en Engage. Wilt u meer weten over hoe deze funnel eruit ziet?

Download hier onze visualisatie van de Leadgate Smart Marketing Engine.

Rapporteren
Leadgate brengt maandelijks een rapportage uit met highlights, activiteiten, planning, bevindingen en een onderbouwing van de resultaten. Daarnaast krijgt u visueel realtime inzicht in de resultaten die Leadgate over alle gebruikte platformen voor u bereikt. 
 
De dienstverlening van Leadgate is een iteratief proces, waarbij wij analyseren, uitvoeren en verbeteren. Strategie en planning is één onderdeel van onze dienstverlening.
 
Ons team helpt uw organisatie bij het verhogen van uw online rendement. Benieuwd wat Leadgate voor uw IT organisatie kan betekenen? Pieter helpt u graag!
 
Alt

Pieter Vogelaar, Managing Director bij Leadgate.