Bezig met laden...

LinkedIn heeft zich ontwikkeld tot een platform dat zich bij uitstek geschikt maakt voor business-to-business advertising. Het sociale aspect van het platform zorgt ervoor dat personen binnen de doelgroep makkelijk identificeerbaar zijn. Vorig jaar hebben Lead Gen Forms het adverteren op LinkedIn een stuk interessanter gemaakt voor marketeers. 

Wat zijn B2B leads?

In (online) marketing is het genereren van leads een belangrijke doelstelling. Een lead kan zomaar een nieuwe klant betekenen wanneer deze converteert naar een sale. Bij Leadgate bedienen we al jaren bedrijven in de IT-sector en genereren we voor hen kwalitatieve leads.

Wanneer zijn B2B LinkedIn leads interessant?

Als online marketeer wil je het liefst kwalitatieve leads genereren voor je klanten, maar wat maakt een lead nu interessant? In deze B2B lead generation blog geef ik enkele tips om succesvol leads te genereren middels LinkedIn advertising.

Welke targeting-optie moet je kiezen?

Het adverteren via LinkedIn kan via verschillende manieren, zoals met gesponsorde InMail, gesponsorde content en tekstadvertenties. In deze blog focussen we ons op het genereren van leads middels LinkedIn Lead Gen Forms.

LinkedIn Lead Gen Forms

Met LinkedIn Lead Gen Forms worden hogere aantallen conversies behaald dan met de normale tekstadvertenties. Daarnaast hebben wij op basis van diverse tests opgemerkt dat de kwaliteit van de leads via Lead Gen Forms ook hoger is. Een van de voordelen is dat LinkedIn voor het grootste deel de velden vooraf invult met gegevens die bekend zijn over de gebruiker. Lead Gen Forms advertenties zijn alleen zichtbaar op mobiele apparaten, maar volgens LinkedIn vindt 80% van de sponsored engagement plaats op mobiele apparaten.

Gebruik marketing automation media file url’s

Wanneer de gebruiker landt op de media file url van de marketing automation software wordt er op de computer automatisch een cookie geïnstalleerd. Als de bezoeker op een later moment nogmaals een actie uitvoert op de website - bijvoorbeeld door zijn of haar gegevens achter te laten bij het invullen van een webformulier - weten we middels de geplaatste cookie de persoon te identificeren. Uiteraard zijn er nog veel meer toepassingen van marketing automation software. Lees hier meer over in onze marketing automation whitepaper.

Gebruik hoogwaardige content in je campagnes

Voor een succesvolle campagne is het belangrijk dat je interessante content deelt. Dit kan in de vorm van zogeheten marketing assets. Bij Leadgate Europe werken we graag met whitepapers. Via een whitepaper kan grote hoeveelheid informatie aan de man worden gebracht.

Door het aanbieden van hoogwaardige content is de kans groter dat de potentiële klant geïnteresseerd raakt in jouw advertentie. Het doel is om contactgegevens te achterhalen. Dat opent weer deuren voor allerlei andere online marketing activiteiten, zoals bovengenoemde marketing automation. Met deze online marketing tools is het mogelijk om leads te binden en ze via zogeheten workflows door de customer journey heen te begeleiden.

Beschrijf zo duidelijk mogelijk wat je wilt promoten

Kom meteen ter zake. Beschrijf zo goed en zo kort mogelijk de aanbieding die je wilt promoten. Wanneer de kop niet aansluit bij de verwachting van de geïnteresseerde zal deze snel wegklikken.

Selecteer zorgvuldig de leadgegevens die je wilt verzamelen

Vraag niet te veel gegevens uit, dat verkleint de kans dat personen het formulier invullen. In onze blog over 'Tips voor beter converterende landingspagina's' hebben we uitgelegd dat de hoogste conversieratio behaald wordt met het uitvragen van drie invulvelden. In het geval van LinkedIn werkt dit iets anders. Aangezien door LinkedIn de (meeste) velden vooraf worden ingevuld met waardevolle profielgegevens, kunnen we het ons permitteren om meer velden uit te vragen dan wanneer we een formulier op een ander marketingkanaal zouden aanbieden.

LinkedIn gebruikers geven vaak een privé email adres op wanneer ze een profiel aanmaken. Let erop dat het emailadres dat gekoppeld is aan het profiel automatisch door LinkedIn wordt ingevuld in het formulier. Het is daarom aan te raden om het zakelijke email adres uit te vragen.   

Hoe target je een B2B audience op LinkedIn?

Richt je op één specifieke vertical

Richt de campagne op één bepaalde vertical. Hierdoor zal de marketingasset die je deelt beter aansluiten bij de opgegeven campagnedoelgroep. Dit zal onder andere de clickthrough rate aanzienlijk verbeteren.

Segmenteer op bedrijfsgrootte

Bepaal voor jezelf welk type bedrijf je wilt targeten. Wat voor organisatie past het beste bij de producten die jij aanbiedt? Door hierop in te zoomen zullen je advertenties enkel zichtbaar zijn voor bedrijven die passen binnen de opgegeven criteria. Dit zal ervoor zorgen dat je niet onnodige kosten maakt aan klikken van bedrijven die buiten je criteria vallen.

Segmenteer op functie en senioriteit

Het is belangrijk om te bepalen wie degene is die de beslissingen neemt over het wel of niet aanschaffen van jouw producten en/of diensten. Wanneer je bijvoorbeeld IT-oplossingen aanbiedt wil je technische mensen in een hoge functie targeten. Een starter met weinig ervaring zal niet snel zwaarwegende beslissingen mogen nemen.

En dan nu aan de slag...
Hopelijk heb je nu een beter idee over hoe je succesvolle B2B campagnes maakt om meer leads te kunnen genereren via LinkedIn.

Als specialist op het gebied van social advertising help ik namens Leadgate bedrijven in de IT-branche om te adverteren via LinkedIn. Als je meer wilt weten over de mogelijkheden van social advertising, kom dan gerust langs voor een kop koffie.

Delen

Wilt u meer weten over Hoe voer ik succesvolle B2B campagnes uit om leads via LinkedIn te krijgen??

Leadgate richt zich op alle organisaties binnen de IT. Alle mensen werkzaam binnen Leadgate hebben een IT achtergrond, begrijpen hoe de markt werkt en hebben technologische kennis.

Wilt u weten wat Sergio Perez voor u kan betekenen op het gebied van Online Marketing. Wilt u daarnaast weten wat uw online mogelijkheden zijn in het verkrijgen van meer leads, meer bezoekers, meer awareness of een beter online resultaat? Neem dan eens contact op met ons.

Overig Nieuws

Alt
Vacature Junior Online Marketing Specialist
| 05 september 2018 |
Als Junior Online Marketing Specialist zorg je er samen met je collega’s uit het Online Advertising-team voor dat de juiste traffic voor onze klanten
Lees Meer
Alt
Alles wat je moet weten over de laatste update van Google Ads
| 05 september 2018 |
Kopregels en beschrijvingsregels uitgebreid Het aantal kopregels wat getoond kan worden is namelijk uitgebreid: van 2 naar 3 kopregels. Verder is het
Lees Meer
Alt
4 redenen waarom dit misschien wel de meest productieve vakantieperiode ooit was
| 04 september 2018 |
1) We hebben meer zon gezien De zon heeft een positieve invloed op ons lichaam en gedrag. Lekker op het strand in de zon. Een herkenbaar moment voor jou
Lees Meer