Bezig met laden...

Uit onderzoek van Buzzsumo en Content Marketing Institute blijkt dat LinkedIn het meest effectieve platform is voor leadgeneratie. LinkedIn heeft in Nederland 4,2 miljoen maandelijkse gebruikers en staat in de top 3 meest betrokken LinkedIn landen ter wereld. Alleen wanneer het op conversies aan komt, is een webformulier een veel voorkomend obstakel geworden. Hierdoor lanceerde LinkedIn een aantal maanden geleden een nieuwe feature: LinkedIn Lead Gen Forms. 

Wat zijn LinkedIn Lead Gen Forms? 


De nieuwe mogelijkheid binnen het huidige advertentieplatform van LinkedIn helpt je om via gesponsorde content kwalitatieve leads te genereren. Het gebruik van pre-filled formulieren op basis van de huidige LinkedIn data, biedt vele kansen. Het geeft je de mogelijkheid om een call-to-action (CTA) toe te voegen aan je gesponsorde content, zoals het inschrijven voor een webinar of het downloaden van een whitepaper. Wanneer gebruikers klikken op de CTA, worden de gegevens automatisch ingevuld en hoeven gebruikers alleen nog maar hun e-mailadres te bevestigen. In de laatste stap kun je ervoor kiezen de download direct aan te bieden of ze te bedanken voor de inschrijving. In de onderstaande afbeelding zie je een voorbeeld van zo’n LinkedIn Lead Gen Form.

 

Waarom moet ik gebruik maken van Lead Gen Forms?

Deze nieuwe feature brengt een aantal voordelen met zich mee, zowel vanuit het perspectief van de lead als de marketeer.

Conversiekracht

Deze nieuwe feature van LinkedIn maakt het zo makkelijk mogelijk voor je prospect om op je advertentie te klikken en gegevens te delen. Het conversiepercentage ligt aanzienlijk hoger dan wanneer je met traditionele formulieren werkt. Wij werken al enige tijd met Lead Gen Forms en het blijkt dat de gemiddelde cost-per-lead aanzienlijk lager ligt dan bij de normale sponsored content campagnes.

Daarnaast heeft het de potentie voor een dubbele conversie. Wanneer je lead zijn gegevens heeft ingevuld, komt deze terecht bij een bedankpagina. Nu krijg je meteen de mogelijkheid om ze te targeten met een andere aanbieding.

Minder stappen, meer data

Lead Gen Forms geeft je de kans om meer data te genereren, zonder dat het conversiepercentage daalt. Je lead kan binnen drie eenvoudige stappen het formulier voltooien. Daarnaast kan je de doelgroep heel gericht targetten en kun je gemakkelijk aangeven welke gegevens je wilt ontvangen:

 

Meten van return on investment

De campagne prestaties zijn goed te meten aan de hand van de juiste key metrics:

  • Cost-per-lead
  • Het voltooiingspercentage van het leadformulier
  • Sociale acties
  • Demografische gegevens, zo kun je precies zien welk segment het beste presteert

Lead management

Met Lead Gen Forms wordt het managen van je leads nog gemakkelijker. Zo kun je lead lijsten downloaden vanuit je campaign manager, je leads synchroniseren met je CRM systeem of met je marketing automation systeem. Zo kun je met marketing automation weer een gerichte workflow campagne opstellen voor deze Lead Gen Forms. Wacht dus niet langer met het testen van je nieuwe LinkedIn campagnes, en boost je conversie met Lead Gen Forms!

Wij zijn gespecialiseerd in het opzetten en optimaliseren van social media campagnes. Heb je vragen over adverteren op LinkedIn? Neem dan contact met ons op.

 
Delen

Wilt u meer weten over De voordelen van LinkedIn Lead Gen Forms?

Leadgate richt zich op alle organisaties binnen de IT. Alle mensen werkzaam binnen Leadgate hebben een IT achtergrond, begrijpen hoe de markt werkt en hebben technologische kennis.

Wilt u weten wat Thom Suurland voor u kan betekenen? Wilt u daarnaast weten wat uw online mogelijkheden zijn in het verkrijgen van meer leads, meer bezoekers, meer awareness of een beter online resultaat? Neem dan eens contact op met ons.

Overig Nieuws

Alt
Vacature Online Marketing Specialist
| 11 juli 2018 |
Als Online Marketing Specialist of SEA/SEO Consultant creëer, bouw, beheer en optimaliseer je Google AdWords en andere advertentieplatformen. SEA en Google
Lees Meer
Alt
Google introduceert nieuwe oplossingen voor adverteerders
| 10 juli 2018 |
Sindsdien is er veel veranderd in de online wereld. De smartphone is een groot onderdeel geworden van ons dagelijks leven. Mensen schakelen steeds sneller
Lees Meer
Alt
Lead Day 2018
| 09 juli 2018 |
Tijdens de Lead Day hebben de deelnemers kennisgemaakt met de nieuwe marketingfunnel in het dashboard en het ontstaan van de marketing gedreven sales
Lees Meer