28 mei, 2019

Vijf voordelen van ActiveCampaign als marketing automation software

Door

Loes

Vijf voordelen van ActiveCampaign als marketing automation software

In het wijde marketing automation landschap zijn er ontelbaar veel software aanbieders die je kunnen helpen bij jouw marketing automation activiteiten. Het versturen van maandelijkse nieuwsbrieven, opstellen van persoonlijke e-mails en het bouwen van workflows. Zaken die vanuit één platform geregeld worden. Programma’s als HubSpot, Act-On, MailChimp, ActiveCampaign en Marketo zijn hier het perfecte hulpmiddel voor. De een onderscheidt zich door een lange lijst aan templates, de ander door de minimalistische interface en makkelijk te besturen functies. In deze blog bekijken we de belangrijkste 5 voordelen die ActiveCampaign biedt als marketing automation software.

Wat is ActiveCampaign?

ActiveCampaign is al een relatief oude speler binnen de markt, maar nog niet echt bekend bij het grotere publiek in Nederland. ActiveCampaign heeft qua overzichtelijke interface veel weg van programma’s als MailChimp, maar staat zeker zijn mannetje in deze competitieve markt. In deze blog maak je kennis met ActiveCampaign, neem ik je mee in alle voordelen en laat ik zien waarom ActiveCampaign zeker de moeite waard is voor jouw marketing automation activiteiten.

1. All-in one

ActiveCampaign is een all-in-one programma. Alle gegevens van een contact zoals de opens, kliks, ontvangen e-mails, lijsten, labels, doorlopen workflows en de bezochte website pagina’s zijn op één plek terug te vinden. Daarnaast beschikt het over een compleet geïntegreerd CRM-systeem waarin het maken van pipelines net zo makkelijk gaat als in Salesforce. Niet langer schakelen tussen verschillende platforms, maar één overzicht van alle gegevens en activiteiten van een contact bij elkaar.

2. Automatiseren is het sleutelwoord

Wat ons betreft is dit dé doorslaggevende factor om te kiezen voor ActiveCampaign: de automatiseringen, oftewel: workflows. Een workflow is een combinatie van triggers, acties en logica waarmee marketing- en verkoopprocessen geautomatiseerd worden.

In dit uitgebreide en overzichtelijke gedeelte van het programma is door middel van een makkelijk te gebruiken drag and drop functie alles mogelijk. Van simpele workflows bouwen met maar één stap tot specifieke workflows die bestaan uit tientallen stappen die draaien op bepaalde acties en handelingen die een lead uitvoert. Alles kan een trigger zijn om de workflow te laten lopen. En, het belangrijkste van alles: het is overzichtelijk. Door middel van een mindmap-structuur kun je in ActiveCampaign overzichtelijk weergeven welke acties wanneer moeten gaan draaien. Waarom moeilijker maken dan het is, toch?

Overzicht-workflow-Leadgate

Afbeelding 1 Overzicht van een workflow in ActiveCampaign

3. Oneindige integratie mogelijkheden

ActiveCampaign is gespecialiseerd in e-mailmarketing, automatiseringen en sales automation, en laten daarom de overige taken over aan hun integratie partners. Zo kan ActiveCampaign zich volledig focussen op de zaken waar ze gespecialiseerd in zijn en kun jij alsnog gebruik maken van al jouw favoriete programma’s. ActiveCampaign is te integreren met meer dan 150 programma’s. Denk hierbij aan: Drupal, Evernote, Google, GoToWebinar, LeadPages, LinkedIn, LiveChat , Salesforce, Zapier en WordPress. Oneindige integratie mogelijkheden zoals je ziet.

4. Customer Experience Automation

Personalisatie: een belangrijk begrip binnen de marketing automation. Voorheen werden leads behandeld in een grote groep. Per groep werd de content afgestemd op de behoeftes. Maar, wat als je verder kunt gaan? Wat als je deze content kunt opsplitsen naar de behoeftes van ieder individu – zonder handmatig honderden automatiseringen te bouwen?

Een goede campagne valt of staat bij gepersonaliseerde content. De meest persoonlijke ervaring wint. Dit is de reden geweest voor ActiveCampaign om Customer Experience Automation te introduceren. Door middel van deze functie ontvangt elke lead het juiste verhaal, hebben ze elk een unieke ervaring en ontvangen zij elk bericht op de voor hen afgestemde, beste tijd. Machine learning analyseert alle verzamelde data en bepaalt hier de beste tijd, content en route voor elke lead. Een goede automatisering maakt jouw bedrijf op elk vlak persoonlijk en uniek. Wat wil je nog meer?

5. Last but definitely not least: de ActiveCampaign Deals CRM App

Zoals ActiveCampaign het zelf omschrijft: “Throw your computer out the window and get some fresh air!” Met de ActiveCampaign Deals CRM App heb je overal toegang tot jouw leads, deals en notities. De app geeft je inzicht in de leads die zich bevinden in de verschillende stadia van jouw marketingprocessen. Van de doorlopen workflows tot de ontvangen mails en opens/clicks: alles in één overzichtelijke app. De gratis app is voor zowel Apple als Android te downloaden. Wij zijn fan!

Tot slot…

Al met al: ActiveCampaign is next level marketing automation! Wil je meer weten over de kansen en mogelijkheden van marketing automation? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op. Je kunt ons bellen op 010 – 268 1148 of een mailtje sturen naar info@leadgate.nl.

Norman Vincent Peale

Dr. Norman Vincent Peale (1898–1993) was a minister and author (most notably of The Power of Positive Thinking) and a progenitor of the theory of “positive thinking”.

Schedule a call

Marketing strategy helps you with:

Reid Hoffman

Reid Garrett Hoffman is an American internet entrepreneur, venture capitalist, podcaster, and author. Hoffman was the co-founder and executive chairman of LinkedIn, a business-oriented social network used primarily for professional networking.

Eddy Huang

Edwyn Charles Huang (born March 1, 1982) is an American film director, author, chef, restaurateur, food personality, producer, and attorney. He was a co-owner of BaoHaus, a gua bao restaurant in the East Village of Lower Manhattan.

Mother Theresa

Moeder Teresa, geboren als Agnes Gonxha Bojaxhiu (Skopje, 26 augustus 1910 – Calcutta, 5 september 1997), was een katholieke zuster, stichteres van de Missionarissen van Naastenliefde en Nobelprijswinnares voor de vrede. … In 2003 werd ze zalig verklaard en op 4 september 2016 volgde de heiligverklaring.

Warren Buffett

Warren Edward Buffett (Omaha (Nebraska), 30 augustus 1930) is een Amerikaans zakenman en investeerder. Hij is directeur en met een belang van 38% grootaandeelhouder van Berkshire Hathaway. Buffett staat al enkele decennia op de lijst van rijkste mensen ter wereld met in 2021 een geschat vermogen van 109 miljard dollar.