Voor een IT-bedrijf kan een goed onderhouden LinkedIn bedrijfspagina een krachtige online marketing tool zijn. De volgers van je pagina zullen al je posts en updates op hun tijdlijn zien. Bovendien bereik je je eigen netwerk en iedereen die daar mee verbonden is wanneer mensen interactie vertonen met je content. Ter illustratie, je zou (toekomstige) klanten en (potentiële) werknemers kunnen bereiken door op hun feed te komen middels engagement rondom je posts. Dit kan allemaal bijdragen aan je naamsbekendheid en sales. Zeker voor IT-bedrijven die zich in de B2B markt begeven, is Linkedin een krachtige tool om meer potentiële klanten aan te spreken. Deze blog geeft je een aantal tips, zodat jij je LinkedIn bedrijfspagina optimaal kan gaan benutten.
1. Begin bij de basis: Check je huidige bedrijfspagina
Voordat je je bedrijfspagina gaat uitbreiden, is het zaak om te kijken of de basis goed is. Is je huidige bedrijfspagina representatief voor je bedrijf en voor wat jij graag wil uitstralen? Check al je informatie op de pagina, is het up-to-date? Bovendien is het belangrijk om cohesie te creëren op je pagina. Hiervoor kan je bijvoorbeeld kijken naar de coverfoto op je pagina. Deze kan erg bepalend zijn voor de sfeer op je bedrijfspagina. Als deze factoren goed zitten, kan je gaan kijken hoe je je pagina meer onder de aandacht kunt brengen.
2. Onderschat de rol van je werknemers niet
Je kunt je werknemers zien als de ambassadeurs van je bedrijf. Het is voordelig als de profielen van je werknemers gekoppeld zijn aan de bedrijfspagina doordat je werknemers aangeven dat ze een bepaalde functie binnen jouw bedrijf bekleden. Uiteraard kun je je werknemers vragen om je bedrijfspagina te volgen. Hierdoor zullen ze alle posts en updates voorbij zien komen op hun Linkedin feed, waar vervolgens interactie mee kan plaatsvinden. Deze engagement kan je stimuleren door de content te linken in een mail met een vriendelijk verzoek om de post te liken. Wanneer er meer interactie ontstaat omtrent je posts op Linkedin, zullen de posts meer gebruikers bereiken, omdat bijvoorbeeld een connectie van die gebruiker een post heeft geliket.
3. Deel en plaats regelmatig content die relevant is voor je (potentiële) volgers
De beste manier om interactie te creëren op je bedrijfspagina is door het aanbieden van relevante informatie waar je volgers iets aan hebben. Ga goed na wie je doelgroep is en wat de problemen zijn binnen hun werkgebied. Schrijf een blogpost over hoe jouw bedrijf of diensten deze problemen kan verhelpen of verminderen. Probeer in de huid van je potentiële volgers, en wellicht klanten, te kruipen. Naast de inhoud van de content, is het belangrijk om top of mind te blijven. Dit kan je bereiken door regelmatig content te plaatsen. Denk aan minimaal een keer in de week. De kracht van herhaling is sterk. Regelmatig op gebruikers’ feeds voorbij komen, zal ervoor zorgen dat ze je onthouden.
4. Denk aan online advertising: Follower Ads.
Wanneer de basis goed zit en je de vorige tips hebt opgevolgd, heeft het zin om aan online advertising te denken. Via Linkedin kan je allerlei diensten en producten onder de aandacht brengen door middel van advertenties. Echter is er ook een advertentie functie waarmee het mogelijk is om relatief goedkoop jouw pagina te promoten: Follower Ads. Met deze advertentie geef je gebruikers twee opties. Ze kunnen direct je pagina volgen door op de “Follow” knop te drukken. Ook kunnen ze op je logo klikken en direct naar je bedrijfspagina gaan. Allebei deze acties zijn waardevol voor het groeien van je bedrijfspagina. Follower ads zijn een betaalbare manier om veel ogen op je bedrijf te krijgen, aangezien ze hoge aantallen impressies genereren.
5. Connecties uitnodigen voor je LinkedIn bedrijfspagina
LinkedIn biedt beheerders van bedrijfspagina’s de mogelijkheid om connecties uit te nodigen om hun bedrijfspagina te volgen. Uitnodigingen versturen kan onder
“Tools voor beheerders”. Hier verschijnt vervolgens de optie “Connecties uitnodigen”. Er is echter wel een maximum aantal uitnodigingen (100) dat per maand mag worden uitgestuurd. Hoeveel uitnodigingen jij nog kan versturen, kan je checken door naar je beschikbare credits te kijken. Dit is zichtbaar zodra je de optie “Connecties uitnodigen” opent. De optie om connecties uit te nodigen voor je LinkedIn bedrijfspagina kan een snelle groei in volgers te weeg brengen en je netwerk sterk vergroten.
Hoe helpt Leadgate?
Binnen Leadgate Europe zijn wij goed op de hoogte van de mogelijkheden van LinkedIn voor IT bedrijven. In onze ogen is de Linkedin bedrijfspagina, naast LinkedIn Ads een belangrijk onderdeel van het genereren van leads voor IT bedrijven. LinkedIn Ads maakt het mogelijk om specifieke branches/bedrijven te targeten waardoor je heel gericht kwalitatieve leads kan genereren. Een goed uitgewerkte LinkedIn bedrijfspagina kan de advertenties verder ondersteunen. Ben je benieuwd naar de mogelijkheden binnen LinkedIn voor jouw bedrijf? Ons Advertising team vertelt je er graag meer over. Neem contact met ons op! Stuur een mail naar info@leadgate.eu of bel naar 010 268 1148.