Rotterdam, 8 oktober 2019 – Equalture, de bias-free, pre-employment matching technologie, en Leadgate Europe, hét online marketingbureau voor IT, starten een wederzijdse datagedreven samenwerking. Waar Leadgate Europe haar Marketing as a Service dienstverlening toepast voor Equalture, maakt Leadgate Europe gebruik van Equalture’s HR-technologie voor de juiste match met potentiële online marketingspecialisten.
De samenwerking tussen Equalture en Leadgate Europe komt voort uit een gemeenschappelijk geloof in de kracht van data. De missie van Equalture is het bouwen van een winning team op een zo efficiënt mogelijke manier door inzet van slimme data en het elimineren van bepaalde vooroordelen. De filosofie van Leadgate Europe is om IT-bedrijven te laten groeien door de marketing meetbaar beter te maken. Naast de datagedreven aanpak, was er een match in ambitie. Beiden bedrijven willen de komende jaren flink groeien en online marketing is daar een belangrijk onderdeel van. Met een samenwerking voorzien beiden bedrijven op verschillende manieren in elkaars behoeften.
Charlotte Melkert, CEO van Equalture, vertelt meer: ‘’Binnen Equalture geloven wij dat bedrijfsgroei ligt in samenwerken met de juiste mensen, zowel intern als extern. Wij halen bewust externe kennis in huis, bijvoorbeeld door samen te werken met een mooie groep adviseurs en nu met Leadgate Europe voor de online marketing. Het is een kwestie van goed aanvoelen wanneer en voor welke functies je echt intern personeel nodig hebt en wat je uitbesteedt. In tegenstelling tot andere bedrijven kiezen wij voor ons intern personeel sneller voor een senior dan een junior. Senior online marketingspecialisten met IT-kennis zijn echter schaars en relatief duur. De Marketing as a Service aanpak van Leadgate Europe biedt een uitkomst. Ervaren online marketingspecialisten met IT-kennis ondersteunen ons voor een goedkopere prijs dan 1 FTE senior online marketingspecialist.’’
Sjors Teeuwen, Sales & Marketing Director bij Leadgate Europe, beargumenteert zijn keuze: ‘’Voor ons is het aannemen van nieuw personeel een tijdrovend proces. Met de pre-selectie tool van Equalture zijn wij minder tijd kwijt met het selecteren van de juiste kandidaten en maken wij een onbevooroordeelde keuze. Wij maken daarbij ook nog eens de keuze op basis van slimme data. Dit past uitstekend bij onze visie marketing meetbaar beter maken. Aan de marketingdata van Equalture zien wij dat er al voldoende leads worden gegenereerd en er focus moet komen op het warmer maken van deze leads. De komende maanden starten wij met marketing automation.’’
Sjors is met het interne team gestart met de technologie Equalture: ‘’Ons personeel heeft recent het Equalture neuro assessment afgelegd. Voor ons opvallend: ons online marketingteam scoorde 10 tot 15% hoger op bepaalde onderdelen dan andere organisaties! De komende periode passen wij de technologie toe bij nieuw binnengekomen sollicitaties.’’