Afgelopen dinsdag 24 september vond de tweede editie van onze Lead Lunch plaats! Tijdens onze Lead Lunches laten wij IT-bedrijven kennismaken met ons online leadgeneratie proces en gaan wij in gesprek over hun marketinguitdagingen. De Lead Lunches vinden plaats in een kleine setting van maximaal 10 personen, om het zo interactief te houden voor de deelnemers.
Waar wordt tijdens de Lead Lunch over gesproken?
Het onderwerp van deze Lead Lunch was: Online leadgeneratie voor IT-bedrijven: van impressie naar afspraak. Onder het genot van een heerlijke lunch, gaf Thom Suurland een presentatie vol met waardevolle tips om het gehele online leadgeneratie proces op een datagedreven manier meetbaar beter te maken. Onderwerpen die onder anderen aan bod kwamen:Â
Het ontstaan van de marketing gedreven B2B sales organisatie;
Hoe je de ”Gouden Driehoek” inzet als fundament voor jouw online marketingstrategie;
Best practices van online advertising voor IT-bedrijven;
Welke belangrijke rol contentmarketing speelt in het online leadgeneratie proces;
Quick Wins voor een conversiegerichte IT-website;
De mogelijkheden van lead nurturing via marketing automation;
Hoe je zorgt voor synergie tussen Marketing & Sales;
In het begin vroeg Thom de deelnemers naar hun grootste marketinguitdaging op dit moment, om dit vervolgens aan het einde van de presentatie te bespreken. Hier kwamen interessante topics naar voren, zoals het bepalen van jouw ideale klant, het formuleren van een online marketingstrategie, het toepassen van Lead Scoring en het inzetten van contentmarketing.
Ik heb deze Lead Lunch gemist… Hoe kan dat?
Wij sturen persoonlijke uitnodigingen naar specifieke IT-bedrijven die interesse hebben getoond in onze dienstverlening en / of onze content hebben gedownload. Tijdens onze Lead Lunches willen wij deze deelnemers op weg helpen met het neerzetten van een datagedreven online leadgeneratie proces. Daarnaast is het een laagdrempelige (eerste) kennismaking tussen deze IT-bedrijven en Leadgate Europe.
6 tips voor een effectieve leadopvolging
Alles bij elkaar was dit een gezellige en leerzame middag, voor zowel ons als de deelnemers. Hoe volg jij op dit moment de gegenereerde leads op? Maak jij al gebruik van kennisevents? In deze blog geven wij je 6 waardevolle tips om effectieve leadopvolging toe te passen.Â