Praktijkvoorbeelden van drie succesvolle online advertising campagnes
08feb
3 meest succesvolle online advertising campagnes van 2018
Danny Blijenburg
8 februari, 2019
Het meeste voldoening uit ons werk halen wij uit succesvolle campagnes. Ook in 2018 hebben wij weer goed lopende campagnes mogen draaien. Uit een selectie van meer dan 100 online advertising campagnes hebben wij een top 3 gemaakt van meest succesvolle online advertising campagnes in 2018.
Campagne 1 – 30 dagen gratis proberen – MX-Relay
Voor MX-Relay, een dienst van Black-IP gericht op hosted spam filtering, hebben wij vorig jaar meerdere campagnes gedraaid met verschillende advertentieteksten en extensies. Het uiteindelijk doel van de website is het aanmaken van een gratis account waarmee je de spamfilters van MX-Relay 30 dagen kan proberen. In totaal hebben wij met deze campagnes 418 leads gegenereerd tegen een CPL van €25.
Voor Sping, een digitaal bureau dat zich focust op productstrategie, softwareontwikkeling en UX-design, hebben wij vorig jaar een Google Ads campagne gedraaid om traffic te genereren naar een landingspagina waar bezoekers het Whitepaper Multi Sided Platforms kunnen downloaden. Een Multi-sided Platform is een technologie, product of dienst die een waarde creëert door een (marktplaats)interactie mogelijk te maken tussen twee of meer doelgroepen. Voorbeelden zijn Waterdrinker Aalsmeer (e-commerce groothandel bloemen/planten), Kolibrie (matching werkgever/werknemers) en Fetch Car Sharing (deelauto concept in Amsterdam). In totaal hebben wij in 2018 met deze campagne 55 leads gegenereerd tegen een CPL van €10.
Campagne 3 – Whitepaper Smart Industry – Eshgro
Voor Eshgro, een toonaangevende leverancier van clouddiensten, draaiden wij een Google Ads campagne om traffic te genereren naar een landingspagina waar bezoekers het Whitepaper ‘Smart Industry’ kunnen downloaden. Smart Industry is een nieuwe manier van denken waarbij technologische ontwikkelingen worden ingezet om logistieke- en productieprocessen slimmer, efficiënter en doeltreffender te laten verlopen. In totaal heeft de Google Ads campagne 454 klikken gekregen naar de landingspagina en 52 leads gegenereerd tegen een CPL van €21,10.
Tot slot..
Hulp nodig met het opzetten van online campagnes voor jouw IT-bedrijf? Neem vrijblijvend contact met ons op en wij helpen je graag.
Wil je op de hoogte blijven van onze ontwikkelingen? Schrijf je dan hier in voor onze maandelijkse nieuwsbrief.