Vrijdag 12 mei was de datum van de grootste cyberaanval in de geschiedenis van het internet. De ransomware WannaCry besmette in korte tijd 200.000 computers in bijna 150 landen en heeft ziekenhuizen, overheden en bedrijven geblokkeerd. De laatste twee jaar is ransomware een groeiende trend en deze aanval laat zien aan de wereld hoe groot de bedreiging is. Maar speelt uw organisatie ook in op deze actualiteit? Leadgate helpt uw organisatie met uw content marketing strategie en denkt mee over relevante onderwerpen.
Waarom moet ik actualiteit opnemen in mijn content strategie?
Binnen uw content strategie kunt u de keuze maken om te schrijven over een ‘hot topic’. Het moet relevant zijn voor uw bedrijfswaarden en actueel of niche-gerelateerd om uiteindelijk meer engagement te creëren bij de lezer. Hoe meer engagement er ontstaat, hoe meer content er geconsumeerd wordt op lange termijn. Wat zijn bijvoorbeeld de belangrijkste thema’s en trends? En waar wordt het meeste naar gezocht? Speel dus in op de behoefte van uw buyer persona.
Denk strategisch na over het inzetten van content touchpoints
De ontwikkelingen over ransomware is voor uw IT organisatie een goed voorbeeld om in te spelen op de actualiteit. Haal bijvoorbeeld inspiratie uit vak-gerelateerde nieuwssites of verken Google Trends.
Brainstorm (zo’n 30 minuten) bijvoorbeeld eens over mogelijke content touchpoints. Gaat u er een blog over schrijven? Of biedt u tips aan in een whitepaper om meer leads te genereren? Bij Leadgate denken wij strategisch met u mee over het inzetten van deze touchpoints en helpen wij met het schrijven van content. Zo is het belangrijk dat er meerdere call-to-actions worden toegevoegd en dat er een sterke titel aanwezig is.
(Google Trends, onderwerp: ransomware) Google Trends is een tool van Google om u inzicht te geven in trends en ontwikkelingen bij u in de buurt.
Bent u benieuwd over de meerwaarde van content marketing en hoe u dit kan toepassen binnen uw organisatie? Lees dan onze blog over content marketing: ‘Scoor hoger in Google met hoogwaardige content’.
Wat zijn relevante content onderwerpen voor IT organisaties?
Ga van start met uw content marketing en maak gebruik van content onderwerpen als:
Ransomware
General Data Protection Regulation
Cybercriminaliteit
Internet of Things
Artificial Intelligence
Cloud only
Machine Learning
Chatbots
Big Data
Blockchain
Augmented reality en virtual reality
Hybrid Cloud
Schrijf dus niet alleen over uw dienstverlening of producten, maar ook over de actualiteit!