Door onder andere de doordenderende digitalisering en de effecten van de pandemie ben je als kleinere IT-organisatie het afgelopen jaar waarschijnlijk veel bezig geweest met leadgeneratie. Het kwam bij wijze van ‘aanwaaien’, óf het was gewoon hard nodig. Hoewel online advertising een uitstekend middel is voor het genereren van leads, zijn de effecten ervan van
Het begin van het nieuwe jaar is altijd een mooi moment om terug te blikken op het afgelopen jaar. Recent deelden wij de online advertising resultaten over 2019. Nu schuiven wij weer een plek naar onder in de marketing- en salesfunnel door het delen van de website-optimalisatie resultaten over 2019. Deze cijfers kun je gebruiken
Afgelopen dinsdag 24 september vond de tweede editie van onze Lead Lunch plaats! Tijdens onze Lead Lunches laten wij IT-bedrijven kennismaken met ons online leadgeneratie proces en gaan wij in gesprek over hun marketinguitdagingen. De Lead Lunches vinden plaats in een kleine setting van maximaal 10 personen, om het zo interactief te houden voor de
Maandag publiceerde Google een artikel dat zij de meest recente Search Console data nog eerder inzichtelijk maken. Waar je voorheen pas op woensdag kon zien wat de resultaten in het weekend waren, is het nu al mogelijk om te zien wat de data van gister was. Hiermee speelt Google in op het grootste feedbackpunt van
Op dinsdag 10 september maakte Google via een officieel bericht op Google Webmasters bekend dat zij de interpretatie van no-follow links wijzigen en twee nieuwe link-attributen toevoegen die meer zeggen over het ontstaan van een link. Alles over deze wijzigingen lees je in dit nieuwsbericht. Historie Bijna 15 jaar geleden werd het no-follow attribuut gecreëerd om
Begin deze maand publiceerde Google officieel een statement dat zij stoppen met het verwerken van no-index richtlijnen in de robots.txt. Dit in navolging van een ander bericht waarin Google bekendmaakt dat zij de robots.txt parser open source maken om er uiteindelijk een officiële internetstandaard van te maken. 1 juli – Google maakt robots.txt parser open source
Één van de belangrijkste voordelen van het contentmanagementsysteem (CMS) WordPress, is de beschikbaarheid van meer dan 25000 plugins. Er zijn WordPress plugins voor verschillende functionaliteiten zoals het optimaliseren van afbeeldingen (Smush), het schrijven van SEO-vindbare content (Yoast) en voor het verbeteren van jouw websitesnelheid (W3 Total Cache). Sterker nog, er zijn ook WordPress plugins die
Binnen de (online) marketingwereld wordt vaak, ten onrechte, gedacht dat het adverteren op een specifiek zoekwoord (SEA) helpt om de organische ranking (SEO) van dit zoekwoord te verbeteren. Wel kan het zijn dat een SEA campagne indirect invloed heeft op het verbeteren van deze SEO ranking. Waar deze indirecte invloed uit bestaat, lees je in
De heilige graal voor elke SEO-specialist is om te achterhalen hoe het Google algoritme in elkaar zit. Dit algoritme bepaalt hoe een pagina rankt op een specifieke zoekterm en is continu aan verandering onderhevig. Jaarlijks voert Google meerdere updates door in haar algoritme, om zo de kwaliteit van de zoekresultaten voor de zoekers te verhogen.