Digitale marketing is hot. Het is dan ook een term die je vast bekend in de oren klinkt. Bijna iedere organisatie doet tegenwoordig wel ‘iets’ met digitale marketing. En dat is niet vreemd, want we zijn online steeds meer aanwezig in Nederland. Sterker nog, bijna 9 op de 10 Nederlanders was dagelijks online in 2019.
Het gericht bereiken van relevante personen binnen de doelgroep is uitdagend binnen B2B-marketing. Zeker met een niche zoals IT, waarbij er over het algemeen vrij specifieke en grote oplossingen verkocht worden, wil je dit zo succesvol mogelijk doen. Hoe zorg je er dan voor dat jouw organisatie opvalt bij de juiste doelgroep? Het antwoord op
Voor 31,2% van de B2B-marketingafdelingen is het succesvol meetbaar maken van leadgeneratie een obstakel. Dit komt voornamelijk doordat zij niet weten welke data ze moeten analyseren en door het missen van overzicht in het leadgeneratieproces van impressie tot uiteindelijke opdracht. Gelukkig hoef je zelf niet alles uit te vinden wat ervoor nodig is om je
2020 was een turbulent jaar. Het online marketingplan moest scherp aangepast worden, doordat de digitalisering nog sneller in gang werd gezet door Covid-19. De online klantreis is daardoor nog nooit zo belangrijk geweest als de afgelopen maanden en de urgentie van online marketing, automatisering en leadgeneratie blijft ook in 2021 toenemen. Nu is het zaak
Binnen Google Ads vinden er continu veranderingen plaats. Google implementeert en publiceert regelmatig nieuwe ontwikkelingen. Op dit moment speelt de Google Ads update op het gebied van zoektermen een grote rol. Welke ontwikkeling zien we? Wat betekent deze ontwikkeling voor onze klanten en moeten we ons hier zorgen over maken? Wat verandert er met
Gebaseerd op de belofte ‘geven is het nieuwe krijgen’, draait value-based marketing om het aanbieden van relevante informatie (waarde) zonder het concreet vragen naar de sale. Wanneer je namelijk (gratis) meerwaarde biedt aan potentiële klanten zullen zij jouw bedrijf zien als de vertrouwde specialist. Hierdoor zul je een doelgroep aanspreken die nog niet direct klaar is
Zonder concessies te doen op output Ineens was het er, COVID-19! Het RIVM keek ernaar, ging ervanuit dat het ons niet zou raken, maar toch kwam het hier en werd ineens de complete maatschappij volledig ontwricht. Iedereen thuiswerken, elkaar niet meer ontmoeten en terug naar een huiselijk leven. Voor ondernemers en managers kwam er iets
“80% van de zakelijke decision-makers geven de voorkeur aan het ontvangen van bedrijfsinformatie in een serie van 5 artikelen tegenover een advertentie.” – Stratabeat Content, dus. Met content laat je zien wie je bent en wat jouw IT organisatie onderscheidend maakt. Met contentmarketing creëer en distribueer je waardevolle, relevante en consistente content voor je doelgroep(en),
Op 13 mei 2020 heeft LinkedIn haar nieuwste ontwikkeling, LinkedIn Stories, in Nederland uitgerold. Wij zijn het eerste Europese land waar deze nieuwe functie getest wordt. Dat schept kansen voor online marketing! In dit blog vertellen we je graag hoe jij deze functionaliteit als IT-organisatie toepast in je online marketingstrategie. LinkedIn Stories zijn sterk
Sales professionals zijn gedurende de huidige COVID-19-crisis bezig met een ware strijd om te overleven. Minder koffie, minder kilometers en minder op deuren kloppen is ‘het nieuwe normaal’ geworden. Nooit was verkopen zo moeilijk als nu… Deze tijd roept op om je werk in een nieuw kader te plaatsen en je werk te optimaliseren conform