In 2020 hebben we tientallen nieuwsbrieven en honderden mails verstuurd voor onze marketing automation klanten. Uit al deze marketing automation activiteiten komt veel data en dit levert inzichten op. In deze blog geven wij een totaaloverzicht van de marketing automation resultaten via een infographic, bespreken we wat er opvalt aan deze cijfers en maken we
We blikken terug op het afgelopen jaar waarbij we kijken naar de online advertising resultaten van Leadgate i.c.m. de benchmarks van de platformen Google Ads & LinkedIn Ads. Met onze kennis van IT i.c.m. onze advertising skills hebben we het afgelopen jaar voor meer dan 40 IT-organisaties campagnes mogen draaien. In deze blog geven wij
Recent publiceerde Google een nieuwe update voor Google Ads. Dit keer een update met grote gevolgen voor adverteerders. In deze update praten we je bij wat er precies verandert, waarom, wanneer en welke impact dit heeft op jouw Google Ads account. Wat verandert er bij deze Google Ads update? Momenteel bepaal je met een BMM-zoekwoord
De coronapandemie heeft op wereldwijde schaal voor veranderingen gezorgd op sociaal, medisch en economisch gebied. Voor B2B sales is dit niet anders. Consultancybureau McKinsey & Company heeft een rapport opgesteld met 8 statistieken waaruit blijkt dat de B2B sales voor een digitale transformatie staat. In deze blog lichten we met deze 8 statistieken uit wat
ROI based marketing is een theorie die de ROI (return on investment) als uitgangspunt neemt voor het wel of niet doen van marketinguitgaven. Aan de ene kant logisch, want je wil natuurlijk onderaan de streep winst behalen op de investering(en) die je doet. Aan de andere kant zien we nog dat veel IT-organisaties het als
2020 was in veel opzichten een teleurstellend en een economisch rampzalig jaar. Zeker voor bedrijven in de horeca- en evenementensector. Ondanks de wereldwijde pandemie groeit de IT-sector juist 4% in 2021, zo stelt het economisch bureau van de ING. Daarnaast zagen we voor de coronacrisis al een flinke stijging in het aantal IT-organisaties. Juist in
Digitale marketing is hot. Het is dan ook een term die je vast bekend in de oren klinkt. Bijna iedere organisatie doet tegenwoordig wel ‘iets’ met digitale marketing. En dat is niet vreemd, want we zijn online steeds meer aanwezig in Nederland. Sterker nog, bijna 9 op de 10 Nederlanders was dagelijks online in 2019.
Het gericht bereiken van relevante personen binnen de doelgroep is uitdagend binnen B2B-marketing. Zeker met een niche zoals IT, waarbij er over het algemeen vrij specifieke en grote oplossingen verkocht worden, wil je dit zo succesvol mogelijk doen. Hoe zorg je er dan voor dat jouw organisatie opvalt bij de juiste doelgroep? Het antwoord op
Voor 31,2% van de B2B-marketingafdelingen is het succesvol meetbaar maken van leadgeneratie een obstakel. Dit komt voornamelijk doordat zij niet weten welke data ze moeten analyseren en door het missen van overzicht in het leadgeneratieproces van impressie tot uiteindelijke opdracht. Gelukkig hoef je zelf niet alles uit te vinden wat ervoor nodig is om je
2020 was een turbulent jaar. Het online marketingplan moest scherp aangepast worden, doordat de digitalisering nog sneller in gang werd gezet door Covid-19. De online klantreis is daardoor nog nooit zo belangrijk geweest als de afgelopen maanden en de urgentie van online marketing, automatisering en leadgeneratie blijft ook in 2021 toenemen. Nu is het zaak