Contentmarketing is een populair marketingmiddel binnen de B2B. Uit een onderzoek van PIM en Spotler blijkt in 2017 83% van de B2B gerichte bedrijven gebruik maakt van content marketing. In 2016 was dit 70%. Wat zou de reden zijn van deze ontwikkeling? Waarom gebruiken bedrijven content marketing in de B2B? “Content marketing is het maken,
Bij Leadgate Europe vinden wij het belangrijk dat onze klanten voor zichzelf helder hebben wat zij precies willen bereiken met hun online marketingactiviteiten. Op die manier weten wij, als verlengstuk van jouw marketingafdeling, wat de targets zijn en hoe we vervolgens onze creativiteit kunnen inzetten om deze te behalen. In deze blog leggen wij je
Één van de belangrijkste voordelen van het contentmanagementsysteem (CMS) WordPress, is de beschikbaarheid van meer dan 25000 plugins. Er zijn WordPress plugins voor verschillende functionaliteiten zoals het optimaliseren van afbeeldingen (Smush), het schrijven van SEO-vindbare content (Yoast) en voor het verbeteren van jouw websitesnelheid (W3 Total Cache). Sterker nog, er zijn ook WordPress plugins die
Leadgeneratie is onmisbaar voor bedrijven die willen groeien. Uit onderzoek van Hubspot blijkt dat 65% van alle bedrijven het genereren van traffic en leads als de belangrijkste uitdaging ziet. In het ideale scenario stromen de leads bij jou wel binnen maar dan begint het verkoopproces pas. Een effectieve leadopvolging is essentieel om de gegenereerde leads
Veel ondernemingen hebben hun website al succesvol ingezet als verkoopkanaal. Ook biedt een website veel bezoekers de kans om jouw organisatie wat beter te leren kennen. Je bezoekers kijken wat voor producten of diensten je aanbiedt, lezen reviews of kijken een filmpje. Maar hoe krijg je die websitebezoekers zover dat ze willen kopen? Hoe genereer
Online adverteren in een B2B-omgeving kan via diverse platformen. Twee van de grootste en meest succesvolle platformen zijn Google AdWords en LinkedIn advertising. Elk platform heeft zijn voor- en nadelen wat betreft de mogelijkheden op het gebied van online advertising. Voor welk platform kies je bij het promoten van jouw campagne en op welke manier
Bezoekers komen op je website en lezen er lustig op los, ze gaan van pagina naar pagina, top! Maar hoe maak je van deze bezoeker een mql (marketing qualified lead)? Hier biedt lead scoring de oplossing. Wanneer er een goed model voor lead scoring wordt opgesteld kan de juiste content worden aangeboden en kunnen de
Chatten: iedereen weet er tegenwoordig wel raad mee. Sinds de lancering van het eerste online chatsysteem in 1973, Talkomatic, is chatten niet meer weg te denken uit onze samenleving. En jawel, zelfs je ouders weten inmiddels hoe het werkt. Ook bedrijven zien de toegevoegde waarde van live chat. Het is dan ook logisch dat veel
Na toch al flink wat blogs geschreven te hebben, vroeg iemand me om een blog te schrijven over leadgeneratie. Dus rees bij mij de vraag hoe het kan dat je als organisatie, die je nota bene zelf Leadgate hebt genoemd, al geschreven hebt over predictive analysis en account based marketing maar het allerbelangrijkste onderwerp mist:
Account Based Marketing (ABM) is een term die ineens in 2015 opkwam in navolging van Marketing Automation. Waar je met Marketing Automation tooling vele, vaak onbekende, prospects target in de hoop ze te kunnen segmenteren en warm te maken voor je producten of diensten gaat het bij Account Based Marketing over het zeer gericht targetten