In februari kondigde Google aan dat Responsive Search Ads (RSA’s) vanaf nu het standaard advertentietype zal zijn. Met deze keuze geeft Google een duidelijk signaal af, namelijk: het handmatig optimaliseren van campagnes wordt verder beperkt en volledige automatisering van je Google Ads campagnes heeft de toekomst. Voor ons als advertising-specialisten is dit een interessante ontwikkeling
Recent publiceerde Google een nieuwe update voor Google Ads. Dit keer een update met grote gevolgen voor adverteerders. In deze update praten we je bij wat er precies verandert, waarom, wanneer en welke impact dit heeft op jouw Google Ads account. Wat verandert er bij deze Google Ads update? Momenteel bepaal je met een BMM-zoekwoord
De kerstbomen staan op kantoor en 2020 staat voor de deur. Tijd om terug te blikken op het afgelopen jaar. Een jaar waarin wij voor meer dan 40 IT-bedrijven Google Ads en LinkedIn Ads campagnes draaiden. In deze blog geven wij een totaaloverzicht van de resultaten via een infographic. Let op: dit zijn totale cijfers
Sinds kort is het mogelijk om leadformulierextensies toe te voegen aan jouw zoekadvertenties binnen Google Ads. Deze formulieren helpen bij het verzamelen van leads voor jouw IT-bedrijf. In dit nieuwsbericht lees je alles wat je moet weten over deze nieuwe functionaliteit in Google Ads. Wanneer kun je deze functionaliteit gebruiken? Momenteel zijn de leadformulierextensies nog
Bij de start van een nieuwe klant scant Leadgate altijd het huidige Google Ads account. Het kan dan voorkomen dat het volledige advertentiebudget is uitgegeven tegen weinig of geen resultaat. Zonde! Je wilt natuurlijk zoveel mogelijk resultaat behalen uit jouw budget. In deze blog vind je 7 tips die wij doorgaans toepassen om Google Ads
Binnen de (online) marketingwereld wordt vaak, ten onrechte, gedacht dat het adverteren op een specifiek zoekwoord (SEA) helpt om de organische ranking (SEO) van dit zoekwoord te verbeteren. Wel kan het zijn dat een SEA campagne indirect invloed heeft op het verbeteren van deze SEO ranking. Waar deze indirecte invloed uit bestaat, lees je in
Google Marketing Live is hét event van Google die elke online marketeer als eerste in zijn of haars agenda zet. Tijdens dit jaarlijkse wereldwijde event deelt Google nieuwe innovaties die zij het komende jaar lanceren. Innovaties die je wellicht wilt benutten voor jouw bedrijf. Ook het online advertising team van Leadgate Europe volgde dinsdag Google