Steeds meer IT-organisaties zien in dat het aanbieden van waardevolle content van groot belang is binnen hun online marketingstrategie. Er verschijnt dan ook steeds meer content over IT-gerelateerde onderwerpen. Dit heeft ervoor gezorgd dat het een steeds grotere uitdaging wordt om tussen al deze content op te vallen en de aandacht van jouw potentiële klanten
Online marketing is vaak een uitdaging voor IT-bedrijven. In de markt zijn veel concurrenten die gelijksoortige diensten aanbieden en zich op dezelfde doelgroep richten. Om die reden is het heel belangrijk om het probleem van de doelgroep als uitgangspunt te nemen voor online marketing en -communicatie. Echter zien wij in de praktijk vaak dat oprichters
De afgelopen maanden ligt Google Analytics flink onder vuur. Het zou namelijk niet voldoen aan de Europese AVG (of GDPR in het Engels). Dat kwam voor velen koud op hun dak vallen, want Google Analytics wordt door veel marketeers en website-eigenaren gebruikt om het aantal bezoekers op hun website(s) en hun conversiedoelen te tracken. Hoe
Een nieuw jaar betekent nieuwe cijfers! In 2021 hebben we bij Leadgate weer honderden e-mails en nieuwsbrieven verstuurd voor onze Marketing Automation klanten. En dus is het tijd om de prestaties van het afgelopen jaar weer eens onder de loep te nemen. Want al die honderden mails zorgen natuurlijk voor een hoop interessante data. In
Apple heeft de laatste tijd privacy extra hoog in het vizier, ze willen de gebruiker steeds meer in controle laten zijn van hun eigen privacy. Dat maakt dat Apple met de iOS 15 update gebruikers de mogelijkheid geeft tracking in e-mails tegen te gaan door Apple Mail Privacy Protection. In deze blog zetten we de
December, een maand gevuld met pepernoten, kerstliedjes en oliebollen. Een maand die anders is dan alle anderen. Dit geldt ook voor het online advertising landschap. Elk jaar krijgen wij de vraag van onze klanten of het zinvol is om te adverteren in december. In deze blog hebben wij 5 redenen op een rijtje gezet die
Voor een IT bedrijf kan een goed onderhouden LinkedIn bedrijfspagina een krachtige online marketing tool zijn. De volgers van je pagina zullen al je posts en updates op hun tijdlijn zien. Bovendien bereik je je eigen netwerk en iedereen die daar mee verbonden is wanneer mensen interactie vertonen met je content. Ter illustratie, je zou
A/B testen, een fenomeen waar je niet meer aan ontkomt in dit digitale tijdperk. A/B testen kan je helpen om je content te optimaliseren en je KPI doelstellingen te behalen. Zo kan het zorgen voor meer website bezoekers, meer downloads voor je whitepaper of meer aanmeldingen voor je webinar. A/B testen is echter niet altijd
Online marketing, vrijwel iedere B2B-organisatie realiseert zich dat dit een steeds essentiëler onderdeel wordt van de manier waarop de doelgroep voor het eerst in aanraking komt met de organisatie. Uit onderzoek van Gartner blijkt dat bijna 80% van de marketingbudgetten in 2020 besteed werd aan marketing via online kanalen. Voor 2021 verwacht 74% van de
In februari kondigde Google aan dat Responsive Search Ads (RSA’s) vanaf nu het standaard advertentietype zal zijn. Met deze keuze geeft Google een duidelijk signaal af, namelijk: het handmatig optimaliseren van campagnes wordt verder beperkt en volledige automatisering van je Google Ads campagnes heeft de toekomst. Voor ons als advertising-specialisten is dit een interessante ontwikkeling