ROI based marketing is een theorie die de ROI (return on investment) als uitgangspunt neemt voor het wel of niet doen van marketinguitgaven. Aan de ene kant logisch, want je wil natuurlijk onderaan de streep winst behalen op de investering(en) die je doet. Aan de andere kant zien we nog dat veel IT-organisaties het als
2020 was in veel opzichten een teleurstellend en een economisch rampzalig jaar. Zeker voor bedrijven in de horeca- en evenementensector. Ondanks de wereldwijde pandemie groeit de IT-sector juist 4% in 2021, zo stelt het economisch bureau van de ING. Daarnaast zagen we voor de coronacrisis al een flinke stijging in het aantal IT-organisaties. Juist in
Google Analytics 4 (GA4) is hier. De tot nu toe grootste update die Google heeft uitgevoerd aan Analytics. Google gaat voor een nieuwe manier van meten met als doel zuiverder en eenvoudiger te meten. De bètaversie is vanaf juli 2019 al te testen en vanaf oktober 2020 zijn alle nieuwe Analytics accounts standaard voorzien van
Het afgelopen jaar is de switch naar remote working en online meetings een belangrijke verandering geweest voor onder andere, maar niet uitsluitend, IT-organisaties. Dat had ook zijn weerslag op events. Noodgedwongen moesten veel IT-organisaties hun offline event aflassen of deze online voortzetten. Het voordeel van dat laatste is dat een online event minder moeite kost
Digitale marketing is hot. Het is dan ook een term die je vast bekend in de oren klinkt. Bijna iedere organisatie doet tegenwoordig wel ‘iets’ met digitale marketing. En dat is niet vreemd, want we zijn online steeds meer aanwezig in Nederland. Sterker nog, bijna 9 op de 10 Nederlanders was dagelijks online in 2019.
Hoe zorg je ervoor dat jouw advertenties opvallen in een competitieve markt? Hoe zorg je ervoor dat je je huisstijl waarborgt binnen je advertenties in Google Ads? Hoe kan je het verhaal of de boodschap van jouw bedrijf nóg beter overbrengen met jouw advertenties? Het antwoord op al deze vragen is door gebruik te maken