De afgelopen maanden ligt Google Analytics flink onder vuur. Het zou namelijk niet voldoen aan de Europese AVG (of GDPR in het Engels). Dat kwam voor velen koud op hun dak vallen, want Google Analytics wordt door veel marketeers en website-eigenaren gebruikt om het aantal bezoekers op hun website(s) en hun conversiedoelen te tracken. Hoe
De Europese Commissie (EC) publiceerde vorige week het wetsvoorstel voor een nieuwe ePrivacy Verordening. Deze Verordening regelt (onder andere) de inzet van verschillende marketingkanalen zoals e-mail, cookies en telemarketing. De EC lijkt behoorlijk wat veranderingen teweeg te willen brengen. Duidelijk is dat alle marketing kanalen opt-in worden. Maar wat staat er nog meer op de
Hoe met je organisatie om te gaan met de veranderingen in de privacywetgeving? Voor consumenten waren er al beperkingen in het gebruik van hun persoonsgegevens (“bel-me-niet register”) met hoge boetes voor ongevraagde communicatie. Maar hoe zit dit nu bij bedrijven? Tot op heden kon iedereen redelijk makkelijk losgaan op bedrijfsgegevens en de beslissers ‘targeten’. Met